İçeriğe geç

ARKit ile Fizik kullanımı

Merhabalar bu yazımda ARKit ile SceneKit üzerinde bulunan fizik motorunu uygulamalarımız üzerinde nasıl kullanırız bunun örneğini vereceğim.

Oyun yazarken şüphesiz fizik motorları olmazsa olmazımızdır. İOS içerisinde bulunan SceneKit frameworkü üzerinde gömülü olarak oldukça başarılı bir fizik motoru bulunmakta. Bizde bu motoru kullanarak AR uygulamalarımızda etkileşimleri ve görselliği artırabiliriz.

Aşağıda vereceğim örnek ile SCNBox nesnelerine eklediğim fiziği görebilirsiniz. Beyaz olan kutuda static bir fizik var yani yer çekimine yenik düşmez colision görevi görür. Diğer kutuda ise dynamic bir fizik var. Böylece kutular üst üste düştükçe yer çekimine dayanamayıp devrilmekteler. Dilersek tüm alanın yer çekimi oranlarıylada oynayabilirsiniz.

Yazdığım örneği inceleyebilir, cihazınızda deneyebilirsiniz.

Github link!

 

 

Tarih:iOS

Bu yazı yorumlara kapalı.

© 2019 Kenan Atmaca