İçeriğe geç

ARKit ile zemin döşeme

Merhabalar bu yazımda ARKit ile en önemli konulardan olan dikey olarak zemini algılayıp, buraya texture nasıl ekleriz bunu göstereceğim.

İOS 11 ile gelen ARKit üzerinde başarılı görüntü işleme algoritmaları mevcut. Bu sayede gerçek zamanlı olarak zemin olup olmadığını algılayabilmekte. Bu sayede bizde zemine istediğimiz texture ekleyebilir, bu zemine static bir fizik ekleyerek collision görevi görmesini sağlayabiliriz. Daha sonrada bu zemin üzerinde çeşitli aksiyonlar,oyunlar vs aklınıza ne gelirse yazabilirsiniz.

Örnekte önemli olan noktalar ARKit üzerinde kullandığımız renderer fonksiyonları. Bu fonksiyonlar gerçek zamanlı olarak görüntüyü tarama işlemi gerçekleştirir ve burada bizde duruma göre işlemleri gerçekleştiririz. Bunun dışında cameraDidChangeTrackingState fonksiyonuda ARKit ile işlem yaparken bize kameranın durumu hakkında bilgi verir ve bizde buna göre işlem yenileme,silme ve başlatma olaylarını yönetiriz. Diğer kalan işlemler sizin SceneKit kullanabilirliğinize bırakılmış.

Not: Kodu denerken label ve button ekleyip outletlere bağlamayı unutmayın aksi halde uygulamanın kapanması ile sonuçlanacaktır.

Github link!

 

Tarih:iOS

Bu yazı yorumlara kapalı.

© 2019 Kenan Atmaca