İçeriğe geç

LLDB ile iOS Debugging – 2

Merhaba arkadaşlar bu yazımda lldb ile debug işlemlerinin nasıl gerçekleştiğini göreceğiz.

Sizlere debug işlemi için en çok kullanacağınız, işinize yarayacak komutları vereceğim. Bu komutlar sayesinde debug işlemlerinde oldukça verim alacaksınız. Ve arayüz işlemlerinizin denemelerini hızlı gerçekleştirebileceksiniz.

po (print object):

Adındanda anlaşılacağı gibi nesneleri detaylı bir şekilde console ekranına yazdırmamızı sağlar. Bu sayede nesne içerisindeki datayı görerek işlemlerinizi kontrol edebilir ve nesnelerin adres bilgilerine erişebilirsiniz.

(lldb) po self.view
▿ Optional<UIView>
  - some : <UIView: 0x7fa7be404ee0; frame = (0 0; 375 812); autoresize = W+H; layer = <CALayer: 0x600003276900>>

(lldb) po list
▿ 10 elements
  - 0 : 4
  - 1 : 5
  - 2 : 6
  - 3 : 7
  - 4 : 3
  - 5 : 2
  - 6 : 5
  - 7 : 6
  - 8 : 7
  - 9 : 9

(lldb) po self.user.name
▿ Optional<String>
  - some : "Kenan"

(lldb)

expression:

En çok kullandığımız işlemdir. Bu işlem ile birlikte istediğiniz kodu yazabilir ve breakpoint üzerinde çalıştırabilirsiniz.

(lldb) po self.user
▿ Optional<User>
  ▿ some : User
    ▿ name : Optional<String>
      - some : "Kenan"
    ▿ surname : Optional<String>
      - some : "Atmaca"

(lldb) expression self.user = User(name: "San", surname: "Jose")
(lldb) po self.user.surname
▿ Optional<String>
  - some : "Jose"

(lldb)

Bunlara ek olarak process, thread aksiyonlarını kontrol edebilirsiniz. Bir önceki yazımda paylaştığım tüm eylemleri kullanabilirsiniz ancak her zaman kullanmanız gereken eylemler olmadığı için bu yazımda yazma gereği duymadım.

 

 

Kategori:Debugging

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Copyright © 2022 Kenan Atmaca