Merhabalar bu yazımda SwiftUI ile Custom bir Shape sınıfı ile kolay bir şekilde nesnelerin köşelerine radius verme işlemini paylaşacağım.
SwiftUI ile daha önceki Path kullanımını sizlerle paylaşmıştım. Şimdi Custom bir shape sınıfı yardımı ile UIBezierPath kullanarak nesnelerin köşelerini yuvarlayalım.
Yukarda gördüğümüz gibi üst sağ ve alt sol tarafları radius ekleyerek farklı görseller ve nesneler elde edebiliriz.
Aşağıda yazdığım örneği inceleyerek sizde farklı nesneler veya ihtiyacınıza göre köşe yuvarlama işlemi yapabilirsiniz.
struct ContentView: View { var body: some View { Rectangle() .frame(width: 200, height: 200, alignment: .center) .foregroundColor(.orange) .clipShape(CustomCorner(corner: [.bottomLeft, .topRight], size: 60)) } }
struct CustomCorner: Shape { var corner: UIRectCorner var size: CGFloat func path(in rect: CGRect) -> Path { let cornerPath = UIBezierPath(roundedRect: rect, byRoundingCorners: corner, cornerRadii: CGSize(width: size, height: size)) return Path(cornerPath.cgPath) } }
İlk Yorumu Siz Yapın